Čo je to sieťový marketing?

od autora: | 4. januára 2013

Možno ste sa už stretli s pojmami sieťový marketing, multilevel marketing, alebo MLM. Keďže má veľa ľudí žiaľ nekorektnú predstavu, čo tieto pojmy znamenajú, rozhodol som sa priblížiť vám ich význam.

Sieťový marketing, alebo multilevel marketing (skrátene MLM) je forma priameho predaja. Jeho podstatou je skrátenie distribučného reťazca na minimum. Výrobca alebo dodávateľ služieb vytvára podmienky pre samostatné podnikanie nezávislých priamych poradcov. Tak vzniká viac úrovňová štruktúra, ktorá je účinnejšia a lacnejšia než klasický distribučný reťazec veľkoskladov, veľkoobchodov a reklám.

Nasledujúca schéma to jednoducho popisuje:

rozdielmlm

Ľudia dnes hľadajú príležitosti ako si finančne prilepšiť. A stále viac rozmýšľajú nad myšlienkou, ako zarobiť na činnostiach, ktoré vykonávajú a budú vykonávať stále.  A jednou z týchto činností je, že stále chodíme do obchodov a zabezpečujeme si produkty každodennej spotreby. Prvé čo každého napadne, je ísť do klasického obchodu. Možno sa tam stretnete aj so svojimi susedmi, známymi, prípadne rodinou. Všetci tak podporíte výborný biznis niekoho cudzieho. Podporíte ho z vlastných peňaženiek.

Alebo sa napojíte na iný obchodný systém, tzv. multilevel marketing. Výrobca spotrebného tovaru je iný, vy ako koncový spotrebiteľ zostávate  rovnaký. Vy osobne nahradíte reklamu a hypermarket.. Ak vy predáte tovar, dostanete za to zaplatené. Predáte viac tovaru, dostanete zaplatené viac. Ak nič nepredáte, nedostanete nič. Je to rovnaký obchod. Rozdiel je len v tom, kto bude mať podiel z obratu z trhu s vecami spotrebného tovaru. Vy? Alebo vaši známi? Alebo hypermarket? Rozhodnutie je na každom z nás.

Ale sieťový marketing nie je len o predaji. Sieťový marketing znamená budovanie distribučných kanálov, cez ktoré sa predávajú produkty.  To znamená aktívne sponzorovanie ľudí za rovnakým účelom. Tým, že napájate ľudí priamo na výrobcu, budujete sieť.

MLM systém odmeňuje a podporuje len aktívnych budovateľov siete. Ak je skupina, ktorú budujete aktívna, dostanú bonus všetci, vrátane vás.  Čím viac  aktivity vykonáte, tým väčší zisk dosiahnete. A naopak. Ak nie ste aktívny, nezarobíte nič. Znamená to, že ak chcete uspieť, musíte pomôcť druhým k úspechu.

Ak chcete vstúpiť do MLM biznisu, mali by ste hľadať také príležitosti, ktoré ponúkajú dlhodobo fungujúci biznis. To znamená také produkty, alebo služby, ktoré sú naozaj kvalitné a aj firma, s ktorou plánujete spoluprácu, by mala mať dlhoročnú tradíciu a preukázateľný úspech.

Ak sa Vám článok páčil, dajte mu like, pridajte svoj komentár pod článok a zdieľajte ho so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach alebo ma osobne kontaktujte.

Prajem vám veľa úspechov!
Dušan Daniel.

Som networkérom a autorom blogu o MLM www.dusandaniel.sk. Aktívne podnikám v MLM. Na mojom blogu prezentujem svoje praktické skúsenosti s MLM. Vediem team ľudí a pomáham im dosiahnuť úspech v MLM. Ukazujem ľudom ako efektívne budovať databázu kontaktov a kontaktovať ľudí. Robím to čo ma baví a to je práca s ľuďmi, čo sa rozhodli, že si splnia svoje sny.

Facebook Twitter 

Comments

comments

3 názory na “Čo je to sieťový marketing?

  1. Miro

    Veľmi dobre spracovaný blog. Témy v sekciách sú prehľadné, zrozumiteľné a ľahko pochopiteľné. Informácie korektné. Veľká pochvala autorovi:)

  2. Spätné upozornenie: Ja nechcem predávať ako častá namietka v MLM | mlm.upbook.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *