Čo je to Attraction marketing a ako ho využiť v MLM

od autora: | 1. marca 2013

attraction marketing, mlmPojem Attraction Marketing je pre väčšinu ľudí neznámy. Je to v poriadku, pretože na Slovensku sa o ňom veľa nehovorí. V tomto článku vám vysvetlím, o čo ide a ako ho možno využiť pre vaše MLM podnikanie.

Attraction Marketing (preložené do slovenčiny ako „priťahujúci marketing“) je zjednodušene povedané spôsob marketingu pozostávajúci z určitých činností, ktoré zabezpečujú, aby vaši potenciálni zákazníci alebo distribútori prichádzali so záujmom za vami,  namiesto toho, aby ste ich zháňali vy sami. Prostredníctvom tejto stratégie k sebe priťahujete zákazníkov aj distribútorov. To znamená, že oni sú prví, čo vás nakontaktujú, nie vy.

Sú dva spôsoby, ako môžete budovať svoje MLM podnikanie:

1. Iniciátor ste vy, kto dáva ľudom ponuku na spoluprácu, resp. dáva ponuku na zakúpenie si produktu, ktorý ponúkate.
2. Ľudia chodia za vami, aby si kúpili to, čo im ponúkate, resp. chcú s vami spolupracovať.

Ktorý spôsob sa vám páci viac?

Využitie Attraction marketingu pre budovanie vášho MLM

Na to, aby ste začali priťahovať k sebe nových distribútorov a zákazníkov je, že musíte ľudom začať poskytovať hodnotu. To je veľmi dôležité. V MLM podnikaní na to, aby ste uspeli, musíte najskôr dávať a až potom brať. Potom Vás ľudia budú nasledovať. Koho by ste radšej nasledovali? Úspešného  lídra, ktorý má skúsenosti a vedomosti (poskytuje ostatným hodnotu) , alebo svojho známeho, ktorý naháňa všetkých okolo seba a presviedča ich o svojej príležitosti?

Ľudia nasledujú ľudí, ktorí pre nich majú hodnotu. Je dôležité odlíšiť sa od ostatných, dávať im niečo zo seba, niečo, čo je vaše. Mnoho ľudí je už otrávených z ďalšej príležitosti. A obzvlášť v MLM. Ľudí väčšinou nezaujíma príležitosť ako taká. Zaujímate ich vy a to, čo im môžete dať, aby sa mali lepšie.

Akým spôsobom im môžete dávať hodnotu?

Napríklad prostredníctvom internetu! Založte si napríklad svoj blog. Promujte na internete. Promujte seba, nie vašu príležitosť! Promujte to, čo viete, čo ste sa naučili, ponúkajte riešenia, buďte človekom, ktorý je ochotný pomôcť a poradiť. Ľudia majú problémy a hľadajú niekoho, kto im pomôže. Buďte to vy. Myslite viac na to, ako môžete druhým pomôcť namiesto toho, ako im predať svoju príležitosť. Toto všetko sú prvky attraction marketingu, vďaka ktorým budete ľudí priťahovať a nie odpudzovať.

Ak ľudia budú cítiť, že im chcete pomôcť a vyriešiť ich problémy, budú vás nasledovať.  Ak vycítia, že sa im snažíte niečo predať, niečo, čo možno až tak nepotrebujú, budú vás zďaleka obchádzať.

Základom je najprv dať a potom brať. Peniaze prídu, o to sa nebojte. Veď sami uznajte. Komu radšej zdvihnete telefón? Človeku, o ktorom viete, že vám chce poradiť a pomôcť vám vyriešiť vaše problémy, alebo človeku, ktorý vám chce niečo predať.

Pracujte na sebe, vzdelávajte sa, aby ste mali ľudom čo ponúknuť. Oni vás za to budú vyhľadávať a kontaktovať.

Ak sa Vám článok páčil, dajte mu like, pridajte svoj komentár pod článok a zdieľajte ho so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach alebo ma osobne kontaktujte.

Prajem vám veľa úspechov!
Dušan Daniel.

Som networkérom a autorom blogu o MLM www.dusandaniel.sk. Aktívne podnikám v MLM. Na mojom blogu prezentujem svoje praktické skúsenosti s MLM. Vediem team ľudí a pomáham im dosiahnuť úspech v MLM. Ukazujem ľudom ako efektívne budovať databázu kontaktov a kontaktovať ľudí. Robím to čo ma baví a to je práca s ľuďmi, čo sa rozhodli, že si splnia svoje sny.

Facebook Twitter 

Comments

comments

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *