Super tipy ako získavať odporúčania v MLM

od autora: | 13. januára 2016

ako-ziskavat-odporucania-mlmViete aký je rozdiel medzi úspešným človekom v MLM a tým neúspešným? Rozdielov je samozrejme viacero. Jedným z hlavných rozdielov je, že úspešný človek vie získavať odporúčania od známych a neúspešný nie.

Žijeme v 21. storočí. Ako sa sa ľudia menia, menia sa aj stratégie podnikania v MLM. To čo ale stále funguje a nemení sa, je získavanie odporúčaní od známych, ktoré vám vždy pomôžu v MLM podnikaní a pri predaji.

Z mojej praxe viem, že nie je veľa ľudí, čo s odporúčaniami pracujú, resp. ich aj majú. Získať odporúčania nie je samozrejmá vec, i keď ich získanie nie je zložité. No je veľká škoda sa o získanie odporúčaní ani nepokúsiť.

Ak ste doteraz vo svojom podnikaní ešte nezačali získavať a využívať odporúčania, pravdepodobne ste sa pripravili o mnoho zákazníkov či potencionálnych obchodných partnerov.

Preto je načase to zmeniť.

Ako efektívne získavať odporúčania?

1) vaša odbornosť a skúsenosť s produktom

Na to, aby vám známi dali odporúčania, musíte byť v ich očiach odborník na danú problematiku. Vo svojej oblasti sa musíte neustále vzdelávať. Musíte mať osobnú skúsenosť s produktom. Je nutné sa sústrediť na to, ako viete s produktom alebo službou pomôcť vašim známym a čo viete pre nich urobiť. Ja to volám slúžiť druhým.

2) serióznosť a vaše korektné jednanie

Musíte s ľuďmi jednať vždy seriózne a korektne. Ak niečo svojim známym sľúbite, máte to dodržať. Poviem vám príklad z praxe ako sa to nemá robiť.

Jedna osoba mala dodať svojej zákazníčke produkt, ktorý  si vyžiadala. No ani po pol roku ho nedostala. Pritom ani neostala v kontakte so svojou zákazníčkou.

Myslíte si, že keby ste sa zachovali rovnako, že vám dotyčná osoba dá vôbec nejaké odporúčanie? Určite nie. A viete čo je na tom najhoršie? Že týmto nekorektným správaním kazíte biznis tým, čo to robia správne. Pretože aj negatívna reklama je reklama a tá sa šíri rýchlejšie ako pozitívna reklama.

Preto je dôležité si zo zákazníkmi budovať vzťah a dodržať to, na čom sa dohodnete.  Aj z tohoto dôvodu je MLM podnikanie beh na dlhú trať a je len pre tých, čo to s MLM podnikaním myslia vážne.

3) vaše výsledky

Vaši známi musia vedieť, ako reálne im daný produkt či služba pomôže a vyrieši ich problém. Preto musíte vedieť názorne ukázať, ako produkt funguje a jeho výsledky.  Pokiaľ váš známy neuvidí výsledok, nemá dôvod si od vás niečo kúpiť. A pokiaľ nekúpi, ani vám nedá odporúčanie. Preto sa snažte viac radiť a menej predávať. Potom si ľudia aj sami vypýtajú produkt. A o to ide.

Je dôležité ešte zdôrazniť, že v MLM podnikaní by vám nemalo ísť o jednorázový predaj, ale mali by ste sa sústrediť na to, aby to bol opakovaný predaj. A opakovaný predaj to nikdy nebude, keď sa nebudete snažiť o vyššie uvedené skutočnosti.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo mnoho ľudí v MLM neuspeje. Ide im len o peniaze a rýchly jednorázový predaj. Oni si ale splietli podnikanie a v MLM nemajú čo robiť. Preto neurobte túto chybu a pristupujte k svojmu podnikaniu a ľuďom seriózne. Vyplatí sa vám to.

Budem rád, ak sa v komentároch podelíte o svoje skúsenosti s odporúčaniami.

Ak vás článok zaujal a hľadáte možnosti ďalšieho zdroja príjmu, neváhajte ma kontaktovať alebo kliknite na spolupráca.

Prajem vám veľa úspechov!
Dušan Daniel.

Som networkérom a autorom blogu o MLM www.dusandaniel.sk. Aktívne podnikám v MLM. Na mojom blogu prezentujem svoje praktické skúsenosti s MLM. Vediem team ľudí a pomáham im dosiahnuť úspech v MLM. Ukazujem ľudom ako efektívne budovať databázu kontaktov a kontaktovať ľudí. Robím to čo ma baví a to je práca s ľuďmi, čo sa rozhodli, že si splnia svoje sny.

Facebook Twitter 

Comments

comments

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *